Torna

Seu Electrònica

Si cerques un procediment dirigit a persones físiques i a la ciutadania en general

Si cerques un procediment dirigit a persones jurídiques, autònoms, cooperatives, associacions, fundacions, ONG?S...

Si cerques un procediment dirigit a altres administracions públiques o ens, organismes i entitats que integren el sector públic (consorcis, organismes autònoms, etc...)

Convocatòria de subvencions «Beca OposXJoves» 2025

Concedir una subvenció de 6.000 euros per la participació als processos selectius d'ingrés en els cossos facultatius A1 i A2 amb dificultat de cobertura de places en l'àmbit de l'Administració de la CAIB i de les entitats autònomes que en depenen, que gestiona l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP), a les següents escales i especialitats que s'indiquen a continuació, incloses a les ofertes d'ocupació públiques 2022, 2023 i 2024:

----------------------------------------

Cos facultatiu superior( A1):

- Escala d'arquitectura

- Escala d'enginyeria, esp. enginyeria industrial

- Escala d'enginyeria, esp. de forest

- Escala d'enginyeria, esp. enginyeria agrònoma

- Escala d'enginyeria, esp. enginyeria de camins, canals i ports

- Escala d'enginyeria, esp. nàutica i transport marítim

- Escala TIC, esp. informàtica

- Escala TIC, esp. enginyeria de telecomunicacions

- Escala sanitària, esp. farmàcia

- Escala sanitària, esp. veterinària

- Escala sanitària, esp. medicina del treball

- Escala sanitària, esp. medicina

---------------------------------------

Cos facultatiu tècnic (A 2):

- Escala d'arquitectura tècnica

- Escala d'enginyeria tècnica, esp. enginyeria tècnica industrial

- Escala d'enginyeria tècnica, esp. obres públiques

- Escala TIC, esp. informàtica

- Escala sanitària, esp. fisioteràpia

- Escala sanitària, esp. ATS/infermeria

Codi SIA

3146166

Persones destinatàries

Persones físiques residents a les illes de Mallorca, Menorca, Eivissa i Formentera, menors de 35 anys i que reuneixin els requisits establerts a la convocatòria.

Termini per a resoldre i notificar

6 mesos, comptadors des de l'endemà de la publicació de la present Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears

Silenci administratiu

Negatiu

Forma d'inici

D'ofici

Fi de la via administrativa

Si

Disponible per tramitar per persona apoderada

Si

Òrgan competent per a resoldre

Direcció Gerència

Tràmits

X

Sol·licitud de subvenció "Beca OposXJoves"

Requisits

Es poden beneficiar de les subvencions les persones físiques residents a les illes de Mallorca, Menorca, Eivissa i Formentera que en el moment de finalització del termini de presentació de sol·licituds reuneixin els requisits següents:

a) No incórrer en les prohibicions de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i de l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat mitjançant el Decret legislatiu 2/2005, de 8 de desembre.

b) No estar gaudint d'altres ajudes o subvencions per al mateix objecte, ja provinguin d'ens públics o privats.

c) Que en la data de finalització del termini de presentació de la sol·licitud de subvenció l'interessat no excedeixi els 35 anys.

d) Estar inscrit en el corresponent padró municipal de les Illes Balears durant un període de cinc anys dins els darrers deu anys anteriors a la data de finalització de la presentació de les sol·licituds.

e) En el supòsit que el procés selectiu a la publicació d'aquesta convocatòria de subvencions s'hagi convocat, les persones sol·licitants de la subvenció han de reunir tots els requisits que exigeix el procés selectiu concret al qual es presenten i han d'haver estat admeses, fet que comprovarà d'ofici l'EBAP.

f) En el supòsit que el procés selectiu al qual es pretengui presentar estigui pendent de convocar a la publicació d'aquesta convocatòria: les persones sol·licitants de la subvenció hauran de reunir els requisits de titulació (que s'estableixen en l'annex 2) a la data final de presentació de sol·licituds de la subvenció i, en el moment corresponent, hauran de constar a la llista d'admesos i participar en el procés selectiu concret.

----------------------------------------------------------------------------------

Documentació a presentar

Juntament amb la sol·licitud s'ha d'aportar la documentació següent:

a) Una declaració de veracitat de dades bancàries degudament emplenada i signada per la persona sol·licitant.

b) Un certificat de la nota mitjana de l'expedient acadèmic relativa a la titulació acadèmica corresponent al cos, escala i especialitat a la qual es presenta o es pretén presentar.

c) El títol de família monoparental, si escau.

d) Una declaració responsable de les dades econòmiques relatives a l'IRPF de 2024 emplenada i signada per cada un dels membres computables de la unitat familiar que convisquin en el mateix domicili en data 31 de desembre de 2024, amb excepció del sol·licitant de la subvenció i amb excepció dels menors d'edat que no treballin, si escau.

e) Una declaració responsable que inclogui els següents aspectes:

— De no incórrer en les prohibicions de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, i de l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat mitjançant el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

— De no estar gaudint d'altres ajudes o subvencions pel mateix objecte, ja provinguin d'ens públics o privats.

— De nombre de membres computables, als efectes explicats en l'apartat 9.2.a) 4t, que conviuen amb el sol·licitant en data 31 de desembre de 2024, amb excepció dels menors d'edat que no treballin.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Resta de documentació que podrà comprovar d'ofici l'EBAP:

Això no obstant, si la persona interessada s'oposa o no autoritza l'EBAP a fer la consulta i la comprovació de les dades següents, també haurà d'aportar la documentació següent, que ha de tenir data posterior a la data de publicació d'aquesta convocatòria en el cas dels documents esmentats en els apartats a), c), d) i j):

a) Un certificat del termini d'empadronament que acrediti haver estat inscrit en un municipi de les Illes Balears durant un període de 5 anys, dins dels darrers 10 anys anteriors a la data de finalització de la presentació de la sol·licitud de subvenció.

En el cas que el municipi d'empadronament no estigui adherit a la Plataforma d'Interoperabilitat de les Illes Balears (es poden consultar aquests municipis a la pàgina web http://www.caib.es/sites/interoperabilitat/ca/servei_propi_scdhpaju-64436/) l'EBAP no ho podrà comprovar i s'haurà d'aportar el certificat corresponent.

b) La declaració d'IRPF de 2024 del sol·licitant de la subvenció o, en el seu cas, un certificat d'imputacions de la renda de l'exercici 2024.

c) Un certificat d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i amb la Hisenda de l'Estat (AGE).

d) Un certificat d'estar al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social.

e) Un certificat de coneixements de llengua catalana exigit a la convocatòria del procés selectiu al qual es presenta o es pretengui presentar (B2), així com altres que es puguin valorar (nivell C1/C2/LA).

f) La titulació acadèmica corresponent al cos, escala i especialitat que es presenta o es pretén presentar.

g) Un certificat, expedit per l'EBAP, d'exercicis superats en la darrera convocatòria del procés selectiu del mateix cos, escala i especialitat a la qual es presenta, si n'hi ha, de l'Administració especial de la CAIB per als quals s'atorga l'ajuda.

h) Un certificat expedit per l'EBAP que l'interessat participa i ha estat admès en el procés selectiu corresponent (únicament per a aquelles persones que es presentin a un procés selectiu ja convocat).

i) Títol de família nombrosa, si escau.

j) Un certificat acreditatiu, si escau, del reconeixement de la condició legal de discapacitat en un nivell igual o superior al 33 %.

Excepcionalment, si l'EBAP no pogués comprovar d'ofici aquests documents, malgrat la persona interessada no s'hi oposi o ho autoritzi, farà un requeriment a la persona interessada perquè els aporti.

Documents relacionats amb el tràmit:

Termini màxim

El termini de presentació de sol·licituds és de quinze dies hàbils comptadors a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Departament de Formació i Selecció

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei de Règim Jurídic

Tel.: 971177627 - Fax: 971177620

(regimjuridicebap@caib.es)

Informació sobre protecció de dades

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tractament

Escola Balear d'Administració Pública (EBAP)

Finalitat

Tramitació del procediment administratiu de concessió de subvencions i, si escau, el procediment de pèrdua del dret al cobrament, i/o un procediment de revocació i reintegrament, de conformitat amb l'Ordre 35/2024, de 4 d'octubre, de la consellera de Presidència i Administracions Públiques pel qual s'aproven les bases reguladores de les subvencions destinades a promocionar i fomentar les Illes Balears i d'Administració Pública, el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, i l'article 6.1 c) i e) del Reglament general de protecció de dades.

Legitimació

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatari

Escola Balear d'Administració Pública. Així mateix, se cediran les dades personals al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB); a la Intervenció General de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears: a la Sindicatura de Comptes i a la resta d'òrgans que exerceixen un control financer, als efectes de complir obligacions financeres, tributàries i de la Seguretat Social.

Drets

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Informació adicional

Descarregar